Glass Room Experience

De Data Detox Kit is door Tactical Technology en Mozilla ontwikkeld als onderdeel van de tentoonstelling The Glass Room. Om deze tentoonstelling beschikbaar te maken voor kleinschaliger initiatieven is The Glass Room Experience ontwikkeld. Fers heeft de posters (PDF’s) die hiervan onderdeel uitmaken naar het Nederlands vertaald.

The Glass Room Experience Internet of Things Editie

De Glass Room Experience
Het huis van Zuckerberg
Een dagje data
Het keizerrijk
Nep of echt? / Het internet dat je niet ziet
Het ware gezicht van jouw selfie
Bedrijven in het Keizerrijk

Het materiaal voor de Glass Room Experience bestaat naast de affiches ook uit een aantal Android-apps. Ook deze zijn door Fers vertaald naar het Nederlands. Je kan ze aanvragen door contact met ons op te nemen.

The Glass Room Desinformatie Editie

In navolging van The Glass Room Experience is er een versie rondom desinformatie ontwikkeld. Hieronder links naar de PDF’s:

The Glass Room Desinformatie Editie Intro
Deep Future
Verslaafd
Ben je verslaafd?
Hoe je telefoon is ontworpen om jouw aandacht te trekken
De posters Een dagje data en Het ware gezicht van jouw selfie uit The Glass Room Experience kunnen hiervoor ook gebruikt worden.

Naast de posters is er ook een online component, Open the Box.

Glass Room Experience tijdens Generation Code, 8 oktober 2019, Brussel:

Glass Room Experience tijdens het Nationale Mediawijsheidcongres, 27 maart 2019, Ede: